O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk "Akceptuję", aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

Artykuły

Jak zarejestrować pojazd (osobiście lub internetowo)

Rejestracja pojazdu może odbyć się zarówno osobiście jak internetowo. Przedstawimy wam możliwości takiej rejestracji.

Rejestracji dokonuje się zgodnie z miejscem zamieszkania osoby fizycznej lub czasowo miejsca zamieszkania albo zgodnie z adresem siedziby firmy.

1) Osobiście - w siedzibie urzędu (Starostwa lub Urzędu Miasta),

2) Internetowo - za pośrednictwem strony www.gov.pl

Rejestracja online krok po kroku:

1. Wejdź na stronę www.gov.pl i profilem zaufanym zaloguj się do konta Mój GOV (przycisk znajduje się w prawym górnym rogu ekranu).

2. Następnie wybierz sekcję Usługi dla obywatela (w pasku z lewej strony), a w niej kategorię „Kierowcy i pojazdy”, a ze spisy wybierz „Zgłoś zbycie lub nabycie pojazdu, na przykład sprzedaż, kupno, darowiznę (usługa online)”. Otworzy się następnie pytanie, czy sprzedałeś, czy kupiłeś auto.

3. Po wybraniu z listy „Nabycie pojazdu”, system przekieruje cię na stronę z informacjami dotyczącymi procedur rejestracji. Po zapoznaniu się z nimi (to nie jest konieczne) wybierz niebieski przycisk „Wyślij zgłoszenie”.

4. Po kliknięciu w niego otworzy się formularz online, w którym trzeba wpisać dane dotyczące aut, zbywcy i nabywcy oraz skany lub zdjęcia dokumentów.

5. Zaadresuj formularz zawiadomienia. Zgłoszenie powinno trafić do wydziału komunikacji urzędu, w którym zarejestrowany jest pojazd. Może to być: starostwo powiatowe, urząd miasta – jeśli pojazd jest zarejestrowany w mieście na prawach powiatu, urząd dzielnicy – jeśli pojazd jest zarejestrowany w Warszawie.

6. Na końcu wystarczy podpisać formularz profilem zaufanym (system poprowadzi cię do specjalnego okna logowania) i wyślijcie. Uwaga: na ekranie powinien wyświetlić się komunikat, że zawiadomienie zostało wysłane, a na skrzynkę na koncie Mój Gov powinno przyjść urzędowe poświadczenie przedłożenia (tzw. UPP). To jedyny dokument potwierdzający złożenie zawiadomienia.

(źródło: www.auto-swiat.pl)

16 maj 2021 122 czytanie Drukuj